10 Mart 2011 Perşembe

İnternetin iktidarı

İktidar bugün herkesin her şeyi konuştuğu bir demokraside (Ekşi Sözlük’te), merkez dergi internet, herkes bundan mutlu, mutsuz olan bizleriz. Ben elimde çok değerli bir şey taşıdığına inanan biri değilim, taşıdığım alt tarafı bir kelime öbeği, bir benzerlikler sülalesi, onlardan vazgeçebilirim, vazgeçemediğim topluluk hissi, doğruyu savunma, dokunulabilir dünyayı yorumlama, bunları insan kavmiyle paylaşma, ortak bir dimağda çoğalmadır, bu yüzden rahat değilim, çok rahatsızım, bir şeyler yapmak lazım diyen herkes sonunda Bir dergi çıkaralım noktasına geliyor, kime çıkaracaksın? (Ahmet Güntan)

İnternet artık iktidar. Ama bu “herkesin her şeyi konuştuğu demokrasi” fikri bana yalanmış gibi geliyor. İnternet demokrasisine dahil olmayan ve olamayacak olan insanlar var. Ekşi sözlük, tenbelheyven, twitter ya da gelecekte neresi olursa “ofis geyiği”nden öteye gidemez. Gibi geliyor bana. Edebiyat dergilerindeki o aptal mutabakat hali daha düşük düzeyde de olsa internet mecralarında da olan bir şey. Üstelik her düşünceyi tartıştığı, içinde barındırdığı iddiasında olan bir mutabakat bu. Orada temsil edilmiyorsan aslında yoksun gibi bir sonuç çıkıyor ortaya. Ekşi sözlük’te Nihat Genç yok. İsmet Özel’in olması düşünülemez bile. Bizim köşedeki turşucu amca yok. İsmet Özel’in yeri Eyüp’te bir apartman dairesi. Turşucu amcaya hepimizden daha yakın. Ne diyordum. İnternetin mutabakat hali daha geniş alanlı ve daha baskıcı. Daha uçucu, daha soyut. Şu paylaşma şeysini de tekrar düşünelim. Gerçekten bir şeyler paylaşabiliyor muyuz internette. Sanmıyorum sanmıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder