18 Ocak 2011 Salı

Sufizme sıradışı yaklaşımlar



Sahneler bir Peter Brook filminden. İki gündür çeşitli vesilelerle birilerinin bu videoyu izlediğine şahit oldum. Bugün facebookta da Dücane Cündioğlu grubunda paylaşılmış. Bir yerde bahsetmiş filan olmalı. Fanları her yeri kaplıyor. Bir şekilde yazısına konuşmasına denk gelmemek ne mümkün. Ama memnunum. Seviyorum Dücane Cündioğlu'nu. Bir kız, kadınlar hakkında söylediklerini duyunca adam aynı Recep İvedik demişti. Sırf bu yüzden bile sevilebilir. Ne diyordum. Filmi seyretmedim. Ama seyredeceğim. Kudsi Erguner de Gurdjieffçilerden kitabında bahsediyordu. Ezoterizm filan pek bana gelmez. Ama tespit etmek lazım. İlkelliğe, ritüelizme ilgi ironik bir şekilde modern bir şey. Ayrıca danslar çok komik. Evde denedik, beceremedik.

1 yorum:

  1. geçen cuma tvnet'te katıldığı programda bahsetti. hatta görüntüler üzerine kendi yazdığı bir metin okundu. ondan sonra haberim oldu benim de. fanları bol ama, ne kadarı derdini tam anlıyor şüpheliyim.

    bir de, bu ezoterik ilgiler modernden ziyade postmodern geliyor bana.

    YanıtlaSil